Zpracování surovin
Výrazné teplotní výkyvy, vysoká prašnost, vlhkost či vibrační a rázové zatížení – těžba a zpracování surovin zkrátka probíhá ve velmi náročných provozních podmínkách. V ZKL nabízíme celou řadu technických řešení pro jednotlivé segmenty tohoto odvětví. Z konstrukce ložisek vytěžíme maximum, aby byl provoz každého zařízení co nejekonomičtější.
Ložiska ZKL nakupujte od autorizovaných distributorů
Najít distributora
Najít distributora
Technická podpora:
Ložiska v drtičích
Pro všechny typy drtičů však platí, že ložiska drtičů jsou vystavena vysokým rázovým zatížením a nadměrné prašnosti. Výrobci ložisek proto nesou velkou zodpovědnost za to, aby vyrobili ložiska s co nejvyšší únosností a kvalitně zpracovanými funkčními plochami. Uživatel však musí dbát na pravidelnou údržbu ložiska, a to především na jeho správné domazávání. V ložisku totiž musí být vždy čerstvé mazivo.
V ZKL svou roli plníme zavedením inovované generace soudečkových ložisek New Force. Ložiska této generace jsou díky svým vlastnostem srovnatelná s prémiovými značkami na trhu.
Nejčastěji se na excentrické hřídele drtičů montují soudečková ložiska řad 230, 231 a 223 s normální radiální vůlí nebo s vůlí C3. V ZKL dodáváme ložiska v provedení EMH NF pro kompletní rozsah výkonů a velikostí drtičů. Jedná se o ložiska s jednodílnou masivní mosaznou klecí.
V ZKL svou roli plníme zavedením inovované generace soudečkových ložisek New Force. Ložiska této generace jsou díky svým vlastnostem srovnatelná s prémiovými značkami na trhu.
Nejčastěji se na excentrické hřídele drtičů montují soudečková ložiska řad 230, 231 a 223 s normální radiální vůlí nebo s vůlí C3. V ZKL dodáváme ložiska v provedení EMH NF pro kompletní rozsah výkonů a velikostí drtičů. Jedná se o ložiska s jednodílnou masivní mosaznou klecí.
Ložiska v pásových dopravnících
Pásové dopravníky se skládají z hnacích a hnaných hlavních válců, napínacích válců a válečků. Hnací, hnané a napínací válce bývají zpravidla uloženy v soudečkových ložiscích. ZKL jako jeden z mála světových výrobců ložisek nabízí svým zákazníkům těsněná soudečková ložiska. Ta splňují ty nejpřísnější požadavky na spolehlivost provozu. Ložiska disponují kontaktním břitovým těsněním z materiálu NBR (do 110 °C), případně HNBR (do 150 °C) a jsou standardně namazaná plastickým mazivem ZKL LVT 2 EP (do 110 °C).
Těsnění zabraňuje vniknutí nečistot do vnitřního prostoru ložiska. V kombinaci se správně provedeným těsněním domečku – labyrintové těsnění domku a vnitřní prostor domku vyplňujeme plastickým mazivem – ztělesňuje ideální řešení pro danou aplikaci. Z praxe máme ověřeno, že těsněná soudečková ložiska dosahují 2,5 až 3násobku životnosti v porovnání s otevřenými soudečkovými ložisky.
Těsnění zabraňuje vniknutí nečistot do vnitřního prostoru ložiska. V kombinaci se správně provedeným těsněním domečku – labyrintové těsnění domku a vnitřní prostor domku vyplňujeme plastickým mazivem – ztělesňuje ideální řešení pro danou aplikaci. Z praxe máme ověřeno, že těsněná soudečková ložiska dosahují 2,5 až 3násobku životnosti v porovnání s otevřenými soudečkovými ložisky.
Ložiska ve vibračních třídičích
Základní součástí třídičů jsou zpravidla vibromotory či případně excentricky nevyvážené hřídele, které vyvozují kruhový nebo eliptický kmitavý pohyb. Třídiče jsou uloženy na pružinách a svým kmitáním posouvají materiál po povrchu síta. Takto dochází ke třídění. Zkušenosti ukazují, že běžná provedení soudečkových ložisek s mosaznými nebo plechovými klecemi, která se na excentrické hřídele či do vibromotorů montují, neobstojí. Naopak, dochází u nich k předčasnému selhání. V ZKL jsme právě z tohoto důvodu vyvinuli speciální soudečková ložiska pro vibrační aplikace a označili je sufixem EMHD2. V naprosté většině se jedná o ložiska řady 223. Výjimkou mohou být ložiska řady 222 a 233. Sortiment těchto ložisek nabízíme od 40 mm po 200 mm průměru díry.
Technické informace ložisek EMHD2:
- zvýšená přesnost vnitřní geometrie a vnitřního průměru ložiska
- mosazná klec na vnějším kroužku ložiska
- radiální vůle C4